סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)
סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)

בחירת מעצב מוצר מתאים, כיצד?

לחצו לתוכן המאמר

שתפו

איך לבחור מעצב מוצר

בחירת מעצב מוצר בתהליך הייצור: עיצוב תעשייתי הוא תהליך התכנון והעיצוב של מוצר המיועד לייצור ולשימוש המוני. תפקידו של המעצב התעשייתי אינו רק לתכנן את המוצר מבחינה אסתטית ועיצובית, אלא גם להקדיש מחשבה לצורך שהמוצר אמור לספק, לתפקודו ולשיטות הייצור המתאימות והכדאיות ביותר. זהו תפקיד בעל חשיבות מכרעת הן מבחינת תהליך הייצור והן מבחינת התוצר הסופי, והוא מצריך מעוף, יצירתיות ויכולת חשיבה אנליטית ופרקטית. ובתהליך יש מספר שלבים:

בחירתו של מעצב מוצר מתאים

שלב ראשון בתהליך פיתוחו של מוצר המיועד לייצור המוני הוא בחירת המעצב התעשייתי המתאים לפיתוח אותו מוצר. חשוב לציין כי ההתאמה לתפקיד אינה תלויה בהכרח בשם שיצא למעצב כלשהו בתחום העיצוב התעשייתי, בפרסום שיש לו בעולם העיצוב ואפילו לא בהיותו בעל ותק וניסיון. כל אלה תכונות חשובות, אבל אין בהן ערובה להבטחת תהליך בחירה אופטימלי. לעתים נדרשות תכונות ספציפיות או ניסיון מסוים שלאו דווקא מאפיינים את המעצב המפורסם או הוותיק. להלן כמה קריטריונים שכדאי להתחשב בהם בעת בחירת האדם המתאים לתפקיד.

ניסיון בתחום הייצור

כאשר בוחרים מעצב תעשייתי למוצר כלשהו, חשוב מאוד שיהיה בעל ניסיון בתחום הפיתוח הספציפי או לפחות בתחום שקרוב אליו. זאת משום שכל תחום מצריך ידע וניסיון בפרטים ובתהליכים מסוימים, והיעדרם של אלה עשוי להשפיע על שלבי העיצוב, התכנון והייצור, למשל להאט את התהליך ואף לפגוע בו בשל חוסר ידע וניסיון בתחום. לכל פגיעה עלולות להיות השפעות מרחיקות לכת על תהליך הפיתוח ואף על המוצר הסופי: על עלותו, על תפקודו, על שיווקו וכן הלאה.

השכלה רחבה בתחום הרלוונטי

למעצב תעשייתי שרכש השכלה רחבה בתחום הפיתוח או בתחום משיק ולו לא רק עיצוב תעשייתי יש יתרון עצום בתהליך הפיתוח, בייחוד אם רכש את השכלתו במסגרת לימודים במוסד אקדמי מוכר. אדם בעל ידע רחב בתחום עיצוב מוצרים, סביר שיהיה יהיה בעל ראייה רחבה הבוחנת את התהליך משלל נקודות מבט רלוונטיות ותורמת לעיצוב מוצר איכותי העונה על מירב הדרישות של התחום.

בחירת מעצב מוצר תעשייתי
עיצוב מוצר תעשייתי סטודיו לעיצוב מוצר
מעצב תעשייתי בחירת מעצב מוצר חדשני

עיצוב מורצים והיכרות עם תהליכי הייצור

תהליכי הייצור של מוצר מסוים תלויים במשתנים רבים, כגון סוגי חומרים ואפיוניהם, שיטות להרכבת חלקים, סוג המיכון המתאים לשמש בייצור וכד'. הם מושפעים גם מעלויות הייצור, שכן מוצר תעשייתי אמור להתחרות במוצרים רבים הדומים לו ומשווקים במספרים גדולים, ולעתים היתרון היחיד שלו הוא מחירו הזול בהשוואה למוצר מתחרה. לכן, חשוב ביותר שהמעצב התעשייתי יהיה בעל שליטה בתהליכים הנדרשים לייצור המוצר העומד על הפרק. אחת הדרכים לברר את מידת השליטה בתהליכים אלה היא לבקש מן המועמד להציג אופציות לטכנולוגיות ייצור של המוצר שהוא מציע. מומלץ לשתף בהצעות את צוות הפיתוח של המוצר, ולברר האם הן מתקבלות על הדעת מבחינה מעשית, והאם הן מעידות על יתרון או שמא על חיסרון של מעצב מסוים בתהליך הפיתוח של המוצר הספציפי. לדוגמא עיצוב מוצר רפואי מצריך הן היכרות עם תהליכי הייצור וגם רגולציות נוקשות הן בייצור והן בשימוש.

כלי עבודה ותהליכי ייצור

יתרון חשוב של מעצב תעשייתי הוא יכולתו להגיש את המודלים שהוא מציע כתלת-ממד ממוחשב או כהדמיה ממוחשבת שהופקה מתלת-ממד. תכנון על פי מודלים כאלה ממזער את הסיכון שיש בהסתמכות על שרטוטים או על מודלים מפוסלים, המגדילה את הסיכויים לפערים ניכרים בין התכנית המקורית לבין המוצר הסופי. יתרון נוסף יש למעצב תעשייתי העובד עם אותם כלי עבודה של מפתחי המוצר ושל יצרני המוצר. יש לדרוש מן המעצב הגשה של קובצי סוליד "נקיים", כדי למנוע עיכוב בשלב הבא בתהליך הפיתוח והכפלת עלויות בשל צורך בשעות עבודה נוספות של מהנדס. אם למעצב יש סטודיו משלו כדאי לברר אם באפשרותו להדפיס הדפסה תלת-ממדית של הסקיצות. סקיצה תלת-ממדית היא כלי מצוין לבחינת מנגנונים, גאומטריה ארגונומית ותכונות חשובות נוספות של המוצר. בכל מקרה רצוי להימנע מבחירתו של מעצב אך ורק על סמך מראה המוצר שעיצב: לעתים קרובות עיצוב שנראה ללא רבב מתגלה כבעייתי ומסובך ביותר לתכנון ולייצור.

התנסות בכנסים ובתערוכות עיצוב מוצרים

יתרון חשוב אף כי לא הכרחי הוא הרקורד של המועמד כמי שעבודותיו הוצגו בכנסים ובתערוכות או שזכו או היו מועמדות לפרסים. רקורד כזה של המעצב עשוי לסייע לפרסום ושיווק המוצר לכשיסתיים תהליך הפיתוח.

בחירת מעצב מוצר – סיכום

למעצב מוצר תפקיד מכריע בתהליכי הייצור של מוצרים המיועדים לשיווק המוני. עיצובו של מוצר תעשייתי מצריך תכונות ייחודיות כגון יכולת חשיבה רעיונית, יצירתיות וחדשנות, כישורים של חקר ואפיון צורני, תכנון ופיתוח, וכמובן כישורי עיצוב אסתטיים. נוסף על אלה יש יתרון מכריע לשליטה בתהליכי ייצור והיכרות עם שיטות עבודה רלוונטיות, כמו גם ליכולות עבודה בצוות. בחירת המעצב מוצר תעשייתי המתאים לתפקיד תשפיע ישירות על תהליך הפיתוח ותסייע להפיק ממנו את המירב על מנת שבסופו יתקבל המוצר האופטימלי.

אירית פרג'ון רולדאו
מרעיון למוצר - סטודיו לעיצוב מוצר

אני מזמינה אותך לקבוע פגישה ללא התחייבות, ויחד נהפוך את הרעיון היצירתי שלך למוצר אסתטי, בולט, מעל המתחרים ובמחיר תחרותי.
מרעיון למוצר (1995)
מרעיון למוצר (1995)

עיצוב חכם ונכון למוצר מהווה גורם משמעותי להצלחת המוצר. מוצר מעוצב נכון יהיה ברור למשתמש כבר מהמפגש הראשון. הפעלת המוצר תהיה אנטואיטיבית, חווית המשתמש תהיה משמעותית, תותיר אחריה חותם וחשק לעוד.

סטודיו לעיצוב מוצר

בבואכם להחליט איזה סטודיו עיצוב מוצר מתאים עבור החברה שלכם או הרעיון שיש לכם, יש כמה דברים חשובים שכדאי לשים עליהם דגש. אחד הדברים הראשונים שעליכם להבין הוא באיזה שלב המוצר שלכם נמצא: האם אתם כבר סגורים על עיצוב מסוים? האם אתם רק בשלב גיבוש רעיון או שמע מדובר כבר בעיצוב מוגמר?

להמשך קריאה »

רשימת המשקיעים והאנג'לים בישראל

מרעיון למוצר, משרד לפיתוח עיצוב מוצרים, מציג עבורכם, יזמים,את רשימת המשקיעים והאנג'לים בישראל
משקיעים היום לא שמים כסף על רעיון .
הם רוצים לראות מוצר עובד, מצגת מגובשת עם תוכנית עסקית.
ממליצה לכל מי שפונה למשקיע שיגיע מגובש עם רעיון מתוכנן, מעוצב ובנוי.

להמשך קריאה »

לשיחת ייעוץ חינם צרו קשר

דילוג לתוכן