סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)
סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)

מעצב תעשייתי או מעצב מוצר

לחצו לתוכן המאמר

שתפו

עיצוב תעשייתי product design

מעצב תעשייתי, מעצב מוצר – שני שמות לאותו מקצוע.

באנגלית למושג מעצב תעשייתי (Product Designer) יש מספר משמעויות:

  • Industrial Product Designer
  • Technical Designer
  • Mechanical Designer
  • Software Product Designer
  • Humen Engineering Designer 

בעברית יש הפרדה בין מעצב מוצרים למתכנן מכני או מפתח תוכנה – באנגלית כולם Designers.

מעצב תעשייתי למוצר

מעצב מוצר מטפל בתצורה, בהנדסת האנוש , בסטילינג, בממשק משתמש, בהגדרת השימוש במוצר, בחווית המשתמש, בהגדרת אופי תחזוקת המוצר, במיתוג שלו, באפיון הלקוח הפוטנציאלי , בחוויה סביב המוצר. 

מתכנן מכני מהנדס מוצר

מתכנן מכני מטפל בחוזק הגאומטריה, במנגנון, בהעברת המוצר לייצור, בהגדרת חומרי הגלם, באנליזות כוח וזרימה בפירטי הסגירה/פתיחה של המוצר .

בחברות לעיצוב ופיתוח מוצרים מעצב מוצר ומתכנן מכני עובדים בשיתוף פעולה ,יחד כדי לפתח רעיון למוצר.

יש מעצבים מעטים שלמדו גם עיצוב וגם תעשייה, או הנדסה ולהם יש יתרון על האחרים. עכשיו אחרי שהבנו את ההבדלים בין ים המושגים הקשורים לפיתוח אפשר להתחיל.

לא יודעים איך להתחיל? כדאי לקרוא את המאמר מהו עיצוב תעשייתי

עיצוב מוצר תעשייתי אב טיפוס עיצוב מוצרי פלסטיק

בחירת מעצב מוצר

שלב ראשון זה לבחור מעצב מוצר שיהפוך עבורכם את הרעיון לכדי מוצר. ראשית איך בוחרים חברה לעיצוב ופיתוח מוצרים המתאימה לרעיון החדשני שלכם? לעיתים יש לחפש משקיעים וחשוב להבין איך פונים למשקיע?

מותר לכם לשאול שאלות כדי לבדוק מי מעצב מוצר המתאים לכם, בדקו מי יעצב לכם בפועל את המוצר, האם המעצב הוא מהמובילים בשוק ,כזה בעל ניסיון בתחום המוצר שלכם או סטז'ר. כדאי לבדוק אם המעצב למד לימודי עיצוב תעשייתי , במוסד מוכר, ומחזיק בתעודה לעיצוב.

ממליצה לבחור מעצב שלמד, מעבר לעיצוב תעשייתי, גם תכן הנדסי או תעשייה ותהליכי ייצור.

בחרו מעצב שמחזיק בתיק עבודות מכובד, בחנו את האתר החברה ובדקו את רמת העיצוב ומה מתוך המוצרים במופיעים בחברה עוצבו על ידיו. כנ"ל לגבי התכנן מכני.

עיצוב תעשייתי מרעיון למוצר

בחרתם את החברה שתעצב ותפתח לכם את המוצר, מה התהליך שיעבור הרעיון שלכם עד שיהפוך למוצר? מדובר בתהליך ארוך , כולל מספר שלבים בהכנת תיק מוצר, נעבור אחד אחד:

חתימה על הסכם סודיות

לפני שאתם אומרים "בוקר טוב", לכל מי שעשוי להיות חלק מתהליך הפיתוח של הרעיון שלכם לכדי מוצר חדש-בקשו לחתום על הסכם סודיות. מי שלא מסכים לחתום לכם על הסכם כזה, מעלה שאלות ,ואני, באופן אישי, מציעה לא להתקדם אתו לשום מקום. התקדמתם, בחרתם חברה, מה הלאה?

אפיון מוצר

שלב אפיון המוצר הוא חשוב ואסור לפספס אותו גם אם מדובר במוצר פשוט.

עיצוב תעשייתי עיצוב מוצר
ועוד ה מ ו ן שאלות . התשובות עליהן קובעות את גבולות הגזרה של המוצר החדש.

בעלי תפקידים בשלב האפיון

השלב האפיון , משתתפים בדרך כלל, (תלוי מורכבות המוצר):

  • מעצב תעשייתי
  • מתכנן מכני
  • מומחה חומרים
  • מעצב גרפי.

כל התשובות לשאלות יחד עם סיעור מוחות , בחשיבה יצירתית משותפת מסתכמים בסופו של דבר לאיפיון המוצר. אפיון המוצר מוגש ללקוח כטקסט ולעיטים מלווה בסקיצות.

אחרי שלב האפיון, מה עושים? מה השלב הבא?

פיתוח קונספט

עיצוב ראשוני, ותכן הנדסי ראשוני ופיתוח קונספט. עיצוב המוצר והתכן ההנדסי משולבים לרוב יחד. יתרה מזאת מצאנו, עם הזמן שעבודה משותפת של מעצב מוצר ומתכנן מכני מביאה לתוצר אופטימאלי.

מעצב מוצר

מעצב מוצר שומר על הפן האסטטי, על הנדסת האנוש, התצורה, זאת ועוד מציג חשיבה יצירתית למוצר חדשני

מתכנן מכני

מתכנן מכני ישמור על חוזק מכני של הגוף, גאומטריה מותאמת לטכנולוגיית הייצור, כמו כן יגדיר דרישות למנגנון וכו'.

בסוף השלב הזה מקבל הלקוח הדמיות ממוחשבות, שהם ציורי מחשב ראליסטיים שנראים כמו צילום. ההדמיות מציגות אופציות שונות לעיצוב המוצר. אנחנו מלווים את הגשת ההדמיות בהסבר מקיף, מול האפיון ובראייה לייצור עתידי. נקבל מהלקוח פידבק ובסופו של דבר יבחר הלקוח את אחת האופציות שהוצגו לו להמשך תהליך.

לאחר האפיון , מה השלב הבא?

עיצוב מוצר ותכן הנדסי לפרטים

לאחר הצגת ההדמיות וקבלת הפידבק והלקוח ניגש לעיצוב לפרטים ותכן מקיף. גם הפעם התהליך משולב מעצב תעשייתי ומתכננן מכני. בסוף השלב יוגשו ללקוח הדמיות , במקרים מסוימים מודלים פיזיים ממש.

יש לי הדמיות ממוחשבות ביד, מה עכשיו?

מתקדמים לבניית אב טיפוס

אירית פרג'ון רולדאו
מרעיון למוצר - סטודיו לעיצוב מוצר

אני מזמינה אותך לקבוע פגישה ללא התחייבות, ויחד נהפוך את הרעיון היצירתי שלך למוצר אסתטי, בולט, מעל המתחרים ובמחיר תחרותי.
מרעיון למוצר (1995)
מרעיון למוצר (1995)

עיצוב חכם ונכון למוצר מהווה גורם משמעותי להצלחת המוצר. מוצר מעוצב נכון יהיה ברור למשתמש כבר מהמפגש הראשון. הפעלת המוצר תהיה אנטואיטיבית, חווית המשתמש תהיה משמעותית, תותיר אחריה חותם וחשק לעוד.

גיוס הון ומשקיעים

קרנות הון סיכון, מידע חשוב לייזמים וחברות פיתוח. כל יזם עומד בתחילת דרכו מול מחסומים ואתגרים רבים. אחד האתגרים המשמעותיים הוא גיוס הון לפרויקט. ככל,

להמשך קריאה »

כתבו עלינו ב-TheMarker

מהמוצר הראשון שפיתחה, במשרד מאולתר בפארק התעשייה תפן שבצפון, ועד היום כשהיא מנהלת חברה עם שתי שלוחות בצפון ובמרכז, אירית פרג'ון רולדאו לא נחה לרגע. לפני 25 שנה הקימה את "מרעיון למוצר" ועם השנים הפכה אותה לשם דבר בתחום.

להמשך קריאה »

פיתוח פטנטים

  אחד הדברים שחשוב לדעת הוא שפיתוח מוצר הולך יד ביד עם פיתוח פטנט אותו יש לרשום בצורה מסודרת, וזאת על מנת להבטיח בלעדיות וכן

להמשך קריאה »

לשיחת ייעוץ חינם צרו קשר

דילוג לתוכן