סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)
סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)

בניית תיק מוצר

לחצו לתוכן המאמר

שתפו

ללמוד עיצוב תעשייתי הכנת תיק מוצר, בניית תיק מוצר

תיק מוצר הוא סה"כ השרטוטים, המודלים וההגדרות של המוצר. התיק מופק בסוף תהליך העיצוב והפיתוח כשכל ההגדרות סגורות עד רמת הטקסטורה, טולרנסים לייצור, חומרי גלם וצבעים לפי קטלוגים בין לאומיים.

בניית תיק מוצר והשימוש בו

  • מוגדר כולו בשפה טכנית בין לאומית כך שגם בסין או באמריקה יבינו את אותו הדבר.
  • את תיק המוצר מעבירים ליצרנים כדי שייצרו את הכלים לייצור המוצר: לדוגמא תבניות להזרקת פלסטיק, שטנצים לחיתוך ועוד.

אפשר להגיש אותו למשקיעים , אך בדרך כלל פונים אליהם בשלב שצריך לגייס כסף לפיתוח וייצור. בשלב מוקדם יותר. כמו כן מגישים הדמיות ממוחשבות, לעיתים מודל ולעיתים מודל ותיק שירטוטי מוצר. אם מגיעים למשקיע בשלב המכירה, יש להציג תוכנית עסקית הכוללת גם אותו.

תיק מוצר הוא שלב חשוב מאין כמוהו בפיתוח המוצר – הוא כרטיס הביקור של המוצר או הפטנט שיוצג למשקיעים הרלוונטיים ובעזרתו ייקבע האם למוצר יש היתכנות ופוטנציאל לייצור המוני או אחר.

סטודיו 'מרעיון למוצר' אחראי על בניית תיק מוצר מפורט ועשיר, כזה שייתן ללקוח מקדמה מול המתחרים בבואו להציג את המוצר מול משקיעים, כמו גם כלי חשוב במשא ומתן. בנוסף תיקיית השירטוטים מהווה תכנית אב שממנה אפשר להתקדם כאשר כל הנתונים פרושים ומסודרים בצורה נוחה ומובנת, כולל עלויות פיתוח וייצור וכל פרמטר שקשור למוצר עצמו כמו גם לסביבת המחיה שלו ועוד. תיק המוצר הוא חלק מהתוכנית העסקית.


איך מכינים תיק מוצר?

מה צריך להיות בתיק מוצר – המרכיב העיקרי בתיק המוצר הוא דגם האב טיפוס, הוכחה לכך שבעל החברה המפתחת את המוצר מחזיק מוצר קונקרטי ביד ולא סתם רעיון בפיתוח.

עם סיום תהליך בניית תיק מוצר ואב הטיפוס שלו, הלקוחות יכולים לפנות למשקיעים רלוונטיים ביתר קלות, כאשר אין עוד צורך בפיתוח נוסף אלא רק במכירה, דבר שיקל על המשקיע לתמוך במוצר עתה משהוא מוצר מוגמר וקרוב לייצור ללא צורך בהוצאות נוספות על פיתוחים. תיק מוצר מסודר וברור כולל אב טיפוס סופי הוא הוכחה לבשלות הפרויקט ויכולת הפיכתו למוצר מסחרי.

הכנת תיק מוצר –  'מרעיון למוצר'

כמובן שמבנה תיק המוצר וכל המידע שהוא מכיל משתנים בהתאם לפרויקט ולקהל היעד עבורו הוא אמור להיות מוצג אך בגדול תיק המוצר אמור להכיל את כל מסמכי האפיון, את הדרישות ממנו ואת הביצועים שהוא אמור לספק, וכן מסמך אשר מסכם את שלב אפיון המוצר (SDR) כולל כל החלטות צוות הפיתוח, מהערכות שהוא כולל, הדרישות המבניות כגון גודל, משקל, עיצוב ועוד.

בנוסף דרושים מסמכים המעידים עמידה בתקנים כאלה ואחרים בארץ ובעולם, כמו גם שרטוטים הנדסיים, הדמיות, תמונות וכל מה שדרוש על מנת להציג את המוצר בצורה המקצועית והברורה ביותר ללקוח או למשקיע.

צוות הסטודיו 'מרעיון למוצר' מנוסה בהכנת תיקי מוצר מפורטים, מקצועיים ונגישים בפורמט הברור ביותר, כזה שחברות אוהבות לקבל – הצוות מנוסה ומכיר את כל רזי התחום ויודע לא רק כיצד לאפיין ולעצב את המוצר אלא גם כיצד לבנות תיק מוצר שלם שיתרום רבות לקידומו לשלב הייצור.

צוות אנשי 'מרעיון למוצר' משתלב בצוותי פיתוח וחדשנות של חברות קטנות ובינוניות.

לפרטים נוספים על איך מכינים תיק מוצר צרו קשר ונשמח להעניק לכם ייעוץ מקצועי מקיף והצעת מחיר.

אירית פרג'ון רולדאו
מרעיון למוצר - סטודיו לעיצוב מוצר

אני מזמינה אותך לקבוע פגישה ללא התחייבות, ויחד נהפוך את הרעיון היצירתי שלך למוצר אסתטי, בולט, מעל המתחרים ובמחיר תחרותי.
מרעיון למוצר (1995)
מרעיון למוצר (1995)

עיצוב חכם ונכון למוצר מהווה גורם משמעותי להצלחת המוצר. מוצר מעוצב נכון יהיה ברור למשתמש כבר מהמפגש הראשון. הפעלת המוצר תהיה אנטואיטיבית, חווית המשתמש תהיה משמעותית, תותיר אחריה חותם וחשק לעוד.

עיצוב מוצר

עולם העיצוב עבר מהפכה של ממש בשנים האחרונות עם כניסתן לשוק של טכנולוגיות חדשות ושיטות הפקת מוצר כמו מדפסות תלת ממד וכלים נוספים אשר הפכו את מגרש המשחקים של עולם העיצוב לגדול ועשיר יותר מאי פעם.

להמשך קריאה »

פיתוח מוצרים רפואיים לנשים

מסתובבת עם תחושה אמביוולנטית בנוגע לעשייה שלי בפיתוח ועיצוב מוצרים רפואיים.
מחד, זה התחום הקרוב לליבי, הניסיון שצברתי, היכולות שלי, עומק החקר.
שם אני שותפה לעשייה משנה חיים, מרגישה משמעותית במלוא מובן המילה. עובדת לעומק, לאורך זמן עם צוותי פיתוח מעולים!

להמשך קריאה »

לשיחת ייעוץ חינם צרו קשר

דילוג לתוכן