סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)
סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)

עיצוב תעשייתי מידע

לחצו לתוכן המאמר

שתפו

עיצוב תעשייתי למוצר

עיצוב תעשייתי הוא החלק החשוב בפיתוח מוצר המתחיל ברעיון יצירתי אשר נותן מענה לצורך שעולה בשוק.

מדובר בתהליך של לקיחת רעיון ומחשבה והפיכתם למוצר הפותר בעיות ועונה על צרכי השוק והמשתמש.

כדי להפוך את הרעיון למוצר מוצלח, יש צורך בראיה רחבה הן בפונקציונליות של הרעיון, והבנה איך להפוך אותו למוצר פיסי שמבצע את מה תוכנן לעשות. קלות ונוחות למשתמש, ולא פחות חשוב פשטות התפעול. לכן, נדרשת הבנה הוליסטית של מעצב מוצר בתחומים מגוונים הנוגעים למשתמש והם: הרגלים, התנהגות המשתמש, הרצונות והצרכים שלו.

עיצוב מוצר מול עיצוב תעשייתי

עיצוב מוצר הינו ענף חשוב בתוך התחום של עיצוב תעשייתי שהוא שם כולל לתחום עיסוק זה.

מוצרים פיזיים בפס ייצור

עיצוב תעשייתי עוסק בעיקר בעיצוב מוצרים פיסיים לדוגמא: מוצרי חשמל, ריהוט, אריזות וכל מוצר שמיוצר בפס ייצור סידרתי.

מוצרים פיסיים ווירטואליים

תחום עיצוב מוצר הוא רחב יותר ומתייחס הן למוצרים פיזיים המיוצרים בפס ייצור, והן למוצרים וירטואלים למשל: עיצוב אפליקציות, עיצוב ממשקי משתמש בתוכנות ועוד.

עיצוב מוצר מעצב תעשייתי צמוד

מעצב תעשייתי ותהליכים בעיצוב תעשייתי

עיצוב תעשייתי הינו תחום בתהליך ייצור מוצרים בסדרות פס ייצור מסחריות. התהליך הוא תהליך מורכב ולעיתים ארוך והוא כולל מספר שלבים שמובלים ע"י מעצב תעשייתי:

  1. מחקר שוק ופטנטים.
  2. הקונספט של המוצר כולל יצירתיות וחדשנות.
  3. תכנון ופיתוח.
  4. בניית אב טיפוס.
  5. תמחור המוצר.41
  6. בניית תוכנית שיווק למוצר.

עיצוב מוצר תעשייתי כולל: תכנון ופיתוח תעשייתי, בניית אב טיפוס ובניית תהליכי ייצור נדרשים כולל בניית תיק מוצר A-Z אנליזות של תכנון ושרטוט, טכנולוגיה המשפיעה על אופן ומקום הייצור.

כיום המון מוצרים עושים שימושים שונים בטכנולוגיות שונות. לכן, במקרים רבים הטכנולוגיה משפיעה על הייצור וכן, על החומרים מהם הוא מיוצר ועד לשימוש בו.

כל הנ"ל מוביל לבניית אב טיפוס למוצר ותמחור הן של הייצור והן של המוצר הסופי ללקוח. וזה מוביל לבניית תהליכים שיווקיים למוצר על בסיס מחקר השוק.

כיום כל חברה שמכבדת את עצמה עיצוב תעשייתי הוא חלק חשוב ומוביל בתהליך הפיתוח של המוצר. רכישת מוצר ע"י לקוח היא לא רק בגלל המחיר או השימוש אלא בעיקר המראה והתחושה, עיצוב תעשייתי איכותי, ייבדל את המוצר מהמתחרים ויבלוט לעומתם.

הגדרת המושג "עיצוב תעשייתי"

עיצוב תעשייתי הוא העיסוק המקצועי של עיצוב מוצרים בהם משתמשים מיליוני אנשים מדי יום. מעצב תעשייתי לא מתמקד רק בנראות המוצר, אלא גם בשאלה כיצד הוא עובד ומיוצר, ובסופו של דבר בערכו ובחוויה שהוא מספק למשתמשים בו.

עיצוב תעשייתי למוצר

המהפכה התעשייתית והשפעתה על עיצוב מוצרים

לפני המהפכה התעשייתית לא היה כל כך פשוט לייצר מוצרים בכמויות מסחריות כיוון שהמוצרים נעשו בעבודת יד. עקב איטיות התהליך ורמת האנרגיה הרבה שהושקעה בכל מוצר כמות המוצרים למכירה לא היתה גבוהה ובנוסף המחיר היה גבוה בהתאם.

המהפכה התעשייתית הייתה גורם חשוב לשינוי אמצעי הייצור שהפך לממוכן, דבר שאיפשר ייצור המוני בפס ייצור ממונע שהוביל להגברת התפוקה. הייצור ההמוני הוביל להתפתחות תרבות הצריכה ולהוזלת המחירים של מוצרי צריכה שונים. 

ריווחיות הובילה להשקעת הון בפיתוחים נוספים אשר הגדילו את יכולת הייצור ופיתוח מוצרים חדשים. 

כיום בעיה זאת אינה קיימת, הייצור והקנייה של המוצרים זול יותר לשני הצדדים כיוון שיש לנו מבחר של חומרים ותהליכי ייצור אשר מאפשרים לנו לייצר כמויות גדולות של מוצרים במהירות ובזול. עם הזמן היצרנים הבינו שצריך להרחיב את מגוון והחלו להעזר במעצבים תעשייתיים על מנת ליצור מבחר רחב יותר של מוצרים בסגנונות שונים כך שיתאימו לקהל גדול יותר של אנשים.

איך התפתח עיצוב המוצר והעיצוב התעשייתי?

עם הזמן יצאה קבוצה אשר התפתחה לתחום נפרד שנקרא עיצוב מוצר. וזאת מאותו ההבדל שפורט קודם. עיצוב תעשייתי הוא סביב מוצרים פיזיים בעוד שעיצוב מוצר הוא כללי ומתאים גם למוצרים דיגיטאלים. כיום עיצוב המוצר הוא חלק בלתי נפרד מתהליך פיתוח וייצור מוצר חדש. הצרכן בוחר מוצרים מטופחים, דורש מוצרים נוחים לשימוש ותחזוקה, בנראות עכשווית.

אירית פרג'ון רולדאו
מרעיון למוצר - סטודיו לעיצוב מוצר

אני מזמינה אותך לקבוע פגישה ללא התחייבות, ויחד נהפוך את הרעיון היצירתי שלך למוצר אסתטי, בולט, מעל המתחרים ובמחיר תחרותי.
מרעיון למוצר (1995)
מרעיון למוצר (1995)

עיצוב חכם ונכון למוצר מהווה גורם משמעותי להצלחת המוצר. מוצר מעוצב נכון יהיה ברור למשתמש כבר מהמפגש הראשון. הפעלת המוצר תהיה אנטואיטיבית, חווית המשתמש תהיה משמעותית, תותיר אחריה חותם וחשק לעוד.

עיצוב תלת מימד

טכנולוגיית התלת מימד והחידושים שהיא מביאה לעולם העיצוב התעשייתי מציתים את הדמיון. אין ספור אפשרויות נפרשות לנגד עיניו של המעצב ורעיונות חדשים ומסעירים שפעם היו בגדר חלום בלבד, יכולים להפוך למציאות כמעט בלחיצת כפתור.

להמשך קריאה »

פיתוח מוצר חדש

ריבוי משימות בתהליך פיתוח מוצר חדש אחת הבעיות הנפוצות ביותר בחברות קטנות ובינוניות היא ריבוי המשימות המתחלקות בקרב מעט בעלי תפקיד, ולכן, ריבוי המשימות פוגע

להמשך קריאה »

לשיחת ייעוץ חינם צרו קשר

דילוג לתוכן