סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)
סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)

תהליך חדשנות

לחצו לתוכן המאמר

שתפו

מכירים?

כסף בורח בין האצבעות.. כי אין זמן לשפר את המוצרים… לייעל את תהליך הייצור…להרחיב את נתח השוק…לשפר את שרשרת האספקה?

מכירים…

 

למי יש זמן?

הלקוחות, הספקים דורשים הכל עכשיו ומייד…

 

כדי שניה לעצור,

נכון, יש חברות גדולות שמעסיקות מהנדסי חדשנות.

ומה לגבי השאר…הכל נופל על הכתפיים שלכם מנהלי החברה.

 

לא פעם פנו אלי מנכ"לים וביקשו שאציג להם רעיונות להרחבת סל המוצרים.

נכון, לעיתים יש הברקות של רגע אבל לרוב מוצרים חדשים מתפתחים מתהליך חשיבה ומחקר.

אל תבהלו מהמונח מחקר.

הוא חשוב, לא בהכרח יקר, יש היום כלים מדהימים לבדיקת מגמות וטרנדים בשוק לגבי מוצרים ספציפיים.

 

מתאים לכם?

סיפור קטן. מוצר קטן. חברה קטנה

בשיחות ארוכות על קפה (ובירה) עם חברי קידסקיט המדהימים העלנו רעיונות כדי להרחיב את סל המוצרים של החברה.החברה מייצרת ומשווקת מוצרים לתינוקות.

את אחד הרעיונות, מייבש בקבוקים,עיצבנו ותיכננו עבורם.

למי שיש ילדים פיצפונים בבית יתכן שרכש אתו ואשמח לקבל עליו פידבק .

משתפת בתהליך חדשנות, יחסית קצר, שעברתי יחד עם החברה.

חיפשנו מוצר עם ערך מוסף לצרכי השוק.

נעשה מחקר שוק, ערכתי שיחות עם בעלי תפקידים( מהמנכ"ל ועד עובדי ההזרקה וההרכבה), בסופו של דבר, סימנו מספר מוצרים והוחלט להתקדם עם אחד, מייבש בקבוקים לתינוקות לשוק האמריקאי.

איך מתחילים?

איך חושבים את המוצר?

מציגים את הצרכים של המוצר.

הלקוח-

איפה מונח מיבש הבקבוקים?

"סביבת מחיה" של המוצר היא על משטח העבודה במטבח…. שעמוס כברבהמוך דברים אחרים, במסנן מיים, מיבש כלים, מתקן לסכינים, מיכלי התבלינים ואלוהים יודע מה עוד….למי יש מקום להוסיף עוד מיבש בקבוקים?

ומה עושים עם המייבש בין ילד לילד? אם תופס הרבה מקום איחסון, מעבירים הלאה או שולחים למחזור, אם מאוחסן בנפח קטן, שומרים לתינוק הבא.

ההורה האמריקאי מבקש להבדיל את החללים הציבוריים של הבית מחדרי הילדים. גם בעיצוב ובצבעוניות שלהם.

הצבעוניות הילדית נשמרת אך ורק בחדר הילדים.

מיבש הבקבוקבים מונח על משטח העבודה במיטבח, שהוא חלל ציבורי ולכן יהיה בצבעים תואמים.

היצרן הוא ישראלי, והמשאב הכי יקר עבורו הן שעות אדם.

מוצרים ישראלים "טובים" הם כאלה ש"נופלים מהמכונה" ישר לאריזה.( ללא הרכבות, ללא הדפסות, ללא צביעה וכו')

גם לזה ניצטרך לתת מענה..

הרגולציה- מחייבת שימוש החומר גלם מותאם מזון.

מחיר- בדקנו את השוק. עלות מיבשי הבקבוקים אינה אחידה, יחלקם יקרים מאוד חלקם לא. רובם מיוצרים בסין והם עתירי הרכבה.

כדי להחדיר את המוצר לשוק וליצור העדפה על המתחרים המשווק ידרוש

בידול/ מחיר/ערך מוסף/ סטיילינג

בחנו גם את מחיר ההובלת מוצר… כדי שישאר תחרותי…נצטרך לשלוח מוצר שטוח. מינימום נפח בשילוח- לא שולחים אויר (מארץ הקודש 😊)

 

כל עיצוב מוצר שענה רק על חלק מהדרישות – נפסל.

מה שהוגש ללקוח מוצג בתמונות.

 

מוצר פרקטי, ססטיילינג אמריקאי, וצבעים מותאמים לחלל ציבורי בבית , ללא הרכבה,

מיוצר מפוליפרופילן, מותאם מזון, מוצר מאוחסן שטוח לחלוטין בבית ובשילוח.

מאפשר יבוש לבקבוקים, לפטמות בקבקים וגם למוצצים.

 

זה תהליך החדשנות, בקטנה,

בפוסט הבא אכתוב על תהליך חדשנות נוסף, רחב יותר.

למרות שהקונספט זהה.

מחקר, צוות עבודה מגוון, עיבוד הנתונים, העלאת רעיונות, בחינת התכנות, בחירת אחד הכיוונים לבדיקה, יציאה לפיילוט ואם הוא תואם ציפיות יציאה לשוק.

 

אין טעם לעשות את זה לבד.

מה דעתכם שניפגש,

נעשה את זה יחד.

 

וכדי שתדעו!

 

הרשות לחדשנות תממן תוכנית לפיתוח הון אנושי בתחום החדשנות בתחומים שונים, בנהם:

בינה מלאכותית, אקלים-טק, פודטק, וביוקונברג’נס בתקציב כולל של 36 מלש”ח

זה זמן חדשנות.

 

 

 

אירית פרג'ון רולדאו
מרעיון למוצר - סטודיו לעיצוב מוצר

אני מזמינה אותך לקבוע פגישה ללא התחייבות, ויחד נהפוך את הרעיון היצירתי שלך למוצר אסתטי, בולט, מעל המתחרים ובמחיר תחרותי.
מרעיון למוצר (1995)
מרעיון למוצר (1995)

עיצוב חכם ונכון למוצר מהווה גורם משמעותי להצלחת המוצר. מוצר מעוצב נכון יהיה ברור למשתמש כבר מהמפגש הראשון. הפעלת המוצר תהיה אנטואיטיבית, חווית המשתמש תהיה משמעותית, תותיר אחריה חותם וחשק לעוד.

בוסטר לתינוק חריצי במבה

עיצב מוצרים לתינוקות מכירים את גושי הבמבה התקועים בחריצי כיסאות האוכל של הילדים? מכירים…:( כשעיצבתי לחברת קידס קיט את ה"קינג בוסטר", הדרישה- בלי "חריצי הבמבה"

להמשך קריאה »

פיתוח פטנטים

  אחד הדברים שחשוב לדעת הוא שפיתוח מוצר הולך יד ביד עם פיתוח פטנט אותו יש לרשום בצורה מסודרת, וזאת על מנת להבטיח בלעדיות וכן

להמשך קריאה »

עיצוב מוצר רפואי

בכל הקשור לטכנולוגיה בתחום הרפואי, אין מקום לטעויות. בהתאם לכך גם בתחום המכשור הרפואי וכל המוצרים הנלווים והמשלימים בתחום – אלו חייבים להיות מדויקים, אמינים ובעלי ערך מוסף

להמשך קריאה »

  פשוט ובלי הרבה סיכון.  Private Label

אחד הדברים אשר מונעים מחברות לפתח מוצרים הוא חוסר תקציב, אך זו לא הסיבה היחידה. חברות רבות דווקא מעוניינות להוציא מוצר חדש לשוק פרי פיתוחן ואפילו יש להן את הרעיונות והמשאבים לכך, אך כיוון שלוח הזמנים תמיד צפוף ויש חשש להעמיס את הפרויקט על מחלקת המחקר והפיתוח, לוקח לרעיון זמן להתניע ולצאת לדרך הלכה למעשה.

להמשך קריאה »

לשיחת ייעוץ חינם צרו קשר

דילוג לתוכן